Martı TAG Davası: Şoför Esnafının Hakkı mı Çiğneniyor?
İzmir Ege Haberleri

Martı TAG Davası: Şoför Esnafının Hakkı mı Çiğneniyor?


24 May 20255 dk okuma7 görüntülenmeSon güncelleme: 09 July 2025

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası tarafından açılan ve İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası’nın da müdahil olduğu Martı TAG davası, 23 Mayıs 2025 tarihinde İstanbul Çağlayan Adliyesi’nde görüldü. Duruşmaya katılan İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, adliye önünde yaptığı açıklamalarda kamuoyuna önemli mesajlar verdi. Başkan Erkan Özkan, “Bugün burada sadece bir mobil uygulamayı değil, bu ülkenin dört bir yanında gece gündüz direksiyon sallayan, vergisini ödeyen, sigortasını yatıran, ruhsatlı şekilde hizmet veren şoför esnafımızın hakkını, emeğini ve geleceğini savunmak için bulunuyoruz,” diyerek konuşmasına başladı.

Martı TAG Korsan Taşımacılık mı?

Başkan Erkan Özkan, Martı TAG üzerinden yapılan taşımanın korsan taşımacılık olduğunu net bir dille ifade etti. Özkan, “Bu sistem ne vergiye tabidir, ne sigortaya, ne de ruhsata. Yani tamamen denetimsiz, kontrolsüz ve yasa dışı bir faaliyettir. Bildiğiniz üzere İzmir 6. İdare Mahkemesi, bu uygulamayı açıkça korsan taşımacılık olarak tanımlamış ve yapılan idari işlemleri hukuka uygun bulmuştur. Ancak ne yazık ki bazı mahkemelerde farklı değerlendirmeler sürecin uzamasına neden olmaktadır,” dedi.

Şoför Esnafı Mağdur mu Ediliyor?

Erkan Özkan, yargıya olan güvenin tam olduğunu belirtirken, süreçte geçen her günün sahadaki esnaf için ağır sonuçlar doğurduğunu aktardı. Özkan, “Elbette ki yargıya olan inancımız ve güvenimiz tamdır. Amma ve lakin geçen her süre, değerli esnaf kardeşlerimizin mağduriyet yaşamasına neden olmaktadır. Alın teriyle geçimini sağlayan taksici esnafı, bu hukuki belirsizlik yüzünden haksız rekabetin gölgesinde kalmaktadır" diye konuştu.

Meclis'te Yeni Yaptırımlar mı Geliyor?

Başkan Erkan Özkan, korsan taşımacılığa karşı Meclis'te yaptırım hazırlığı olduğunu da duyurdu. “Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu ile yürüttüğümüz çalışmalar neticesinde, korsan taşımacılık yapan kişilerin ehliyetlerine 6 ay ile 1 yıl süreyle el konulmasını öngören yasal düzenlemenin, TBMM İçişleri Komisyonu’na gelmesini bekliyoruz. Bu düzenleme, sadece para cezasıyla sınırlı kalmayacak; ciddi caydırıcılık içeren bir adım olacaktır" dedi.

Martı TAG davası, sadece bir hukuki süreç olmanın ötesinde, şoför esnafının haklarını koruma mücadelesi olarak öne çıkıyor. Başkan Erkan Özkan'ın kararlı duruşu ve Meclis'teki yeni yaptırım hazırlıkları, bu mücadelenin önemli adımları olarak değerlendirilebilir. Dava süreci ve yasal düzenlemeler, taksi sektöründe adil rekabetin sağlanması ve korsan taşımacılığın önlenmesi açısından kritik bir rol oynayacak.